1. Home
  2. Bedrijfsrecherche
  3. Social Media onderzoek

Social Media onderzoek

Wanneer u als bedrijf of persoon actief bent op internet en eventueel ook zelf actief bent op Social Media is het lastig in kaart te brangen op welke manier u hier naar voren komt en hoe andere met deze informatie omgaan of over het bedrijf of persoon zeggen. Wij doen onderzoek op Social Media via verschillende geavanceerde systemen waarbij wij in kaart kunnen brengen hoe u als persoon of bedrijf of uw concurrenten bekend staat en wat er op Social Media wordt gezegd en / of in welke mate dit wordt gedeeld. Met deze informatie bent u instaat hier eventueel op in te spelen.

Voor het leveren van onze bedrijfsrecherche diensten hebben wij een vergunning van het Ministerie van Justitie met nummer POB 821

Deze Social Media onderzoeken kunnen voor verschillende toepassingen worden ingezet. Wij leveren de door ons verzamelde informatie in een heldere rapportage  aan u aan waar de verschillende berichten op Social Media netwerken als Twitter,  Facebook, Google Plus en andere in terug vindt. Hierbij is duidelijk de intensiteit van de berichten te zien en de mate waarin en hoe deze zijn gedeeld.

Aan welke eisen moet een recherchebureau voldoen?

Alle particuliere recherchebureaus die in Nederland detective diensten willen aanbieden dienen aan de onderstaande eisen te voldoen. Wanneer u er over denkt om een privé-detective in te huren om een onderzoek te doen is het sterk aan te raden te controleren of het detectivebureau aan deze gestelde eisen voldoet. Er worden namelijk, op websites zoals marktplaats, maar ook op professioneel uitziende webpagina’s privédetective diensten aangeboden door mensen of bedrijven die niet aan de eisen voldoen. Dit kan problemen opleveren met latere rechtsgeldigheid van een rapportage bij een eventuele rechtszaak, maar veelal is ook het daadwerkelijk privé-detective onderzoek van lagere kwaliteit.

Vergunning van het Ministerie van Justitie
Alle particuliere detectivebureaus dienen in het bezit te zijn van een vergunning. Wanneer er aan een prive-detective bureau een vergunning is toegekend krijgt dit bedrijf een POB nummer toegewezen. U kunt er in ieder geval van uit gaan dat een dergelijk detectivebureau zich aan bepaalde wettelijke eisen houdt. Wanneer dit niet het geval is kan namelijk dit bureau zijn vergunning verliezen.

Aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens
Een particulier detectivebureau dient aangemeld te zijn bij het College Bescherming Persoonsgegevens. In de praktijk betekent dit dat het privédetective bureau de richtlijnen van deze organisatie dient na te leven en dit door het CBP wordt gecontroleerd. Zo worden aan detectivebureaus door dit orgaan bepaalde eisen gesteld die betrekking hebben op privacy en de bewaarduur en wijze van persoonsgegevens.

Overige eisen recherchebureau
Buiten de branche specifieke eisen zoals hierboven vermeld dienen detectivebureaus natuurlijk ook ingeschreven te staan bij de KvK.

Tip voor het inhuren van een recherchebureau:
Wanneer u op het punt staat om een detectivebureau in te schakelen en u heeft een groter onderzoek dan enkel wat uitzoekwerk, dan is het te adviseren een persoonlijk intake gesprek te houden. In dit gesprek krijgt u een gevoel bij de kwaliteit van het prive detectivebureau en kunt u ook vragen naar de resultaten in vergelijkbare zaken.

QUSO BV voldoet ruim aan alle gestelde eisen.

Aanpak Recherchebureau QUSO BV

Door onze jarenlange ervaring als bedrijfsrecherche bureau kunnen wij vaak een andere kijk geven op de situatie. Door met u mee te denken en eventueel nauw samen te werken met uw advocaat kan een beter eindresultaat worden bereikt. Bij alle door ons aangeboden social media onderzoeken houden wij ons aan de geldende wet en regelgeving alsmede aan onze gedragscode. Al onze bedrijfsrecherche en prive detective diensten worden door snel, discreet en met zorg voor alle betrokkenen uitgevoerd. Wij werken bij onze social onderzoeken aan de hand van een duidelijke offerte bestaande uit de volgende punten:

  1. Aanleiding:
    Hier beschrijven we in het kort waarom u een mogelijk social media onderzoek wenst in te zetten.
  2. Doelstelling:
    Wat is het resultaat wat u verwacht met social media onderzoek het onderzoek te behalen.
  3. Plan van aanpak:
    Hoe gaan wij het social media onderzoek aanpakken en welke stappen worden hierin ondernomen en op welke momenten contact met u wordt onderhouden.
  4. Rapportage:
    Van al onze werkzaamheden zal een rechtsgeldige rapportage worden opgesteld.
  5. Planning:
    De recherche werkzaamheden zullen worden uitgevoerd volgende de met u overeengekomen planning.
  6. Begroting Tarieven:
    Afhankelijk van het soort social media onderzoek kan er vooraf aangegeven worden hoeveel de onderzoekskosten gaan worden. Bij veel onderzoeken is dit echter niet op voorhand te zeggen. Dan wordt u tijdens het overleg telkens op de hoogte gehouden van de bestede uren en het afgesproken uurtarief.
Menu