Mystery shoppers ook wel mystery guests genoemd worden door bedrijven al jaren ingezet om de huidige stand van de klantvriendelijkheid te onderzoeken en deze te verbeteren. De laatste jaren ligt buiten deze traditionele aanpak steeds meer de focus om het aantonen van mogelijke beveiligingsrisico’s en eventuele interne fraude.
Mystery shoppers
Het aanbieden van mystery shoppers door ons recherchebureau is begonnen nadat wij van meerdere van onze klanten het verzoek kregen om als mystery shopper hun bedrijf, hotel of winkel te bezoeken en ons vooral te richten op de mogelijke gevoelige punten op het gebied van beveiliging en fraude. Van daar uit hebben wij ons steeds meer gespecialiseerd zodat wij u vanuit onze achtergrond als recherchebureau met onze mystery shoppers van een stuk meer informatie kunnen voorzien dan conventionele mystery shoppers bedrijven.
Wat is een mystery guest / mystery shopper en wat zijn de voordelen?
Wanneer u de kwaliteit van uw dienstverlening of customer service wilt waarborgen is het prettig wanneer dit af en toe gecontroleerd wordt. Door een mystery guest of mystery shopper in te zetten kunt u controleren in hoeverre aan uw eisen wordt voldaan. U kunt echter ook uw beveiliging controleren of in hoeverre uw medewerkers bepaalde procedures doorlopen.
Een mystery guest of mystery shopper is op allerlei manieren inzetbaar. De voornaamste redenen waarom organisaties mystery guests inzetten:
– U kunt ontdekken hoe klantvriendelijk uw organisatie is.
– U ontdekt hoe commercieel uw medewerkers zijn en op welke manier ze met klanten omgaan.
– U ervaart in hoeverre uw medewerkers begrijpen welke noodzaak een klant heeft.
– U kunt beveiligingsrisico’s in kaart brengen en fraude aantonen.
De manier waarop mystery guests uw organisatie testen kunt u in samenwerking met hen afstemmen.
Door middel van mystery guests kan er een nulmeting worden gemaakt en kan er ontdekt worden waar de knelpunten binnen uw organisatie zitten. Op basis daarvan kan er een actieplan worden samengesteld en kan er aan een verbeterplan worden gewerkt. Wanneer dit verbeterplan naar wens is doorgevoerd kan er daarna nogmaals een mystery guest-onderzoek worden uitgevoerd. Zo wordt geanalyseerd of de gewenste verbeteringen zijn waargemaakt en of er sturing noodzakelijk is.
Wat kunnen onze mystery shoppers voor u betekenen?
Wanneer u er aan denkt om mystery shoppers in te zetten is het voor u zeker het overwegen waard om dit door een gecertificeerd recherchebureau te laten uitvoeren. Ten opzichte van andere bedrijven die mystery shopping diensten aanbieden, hebben wij namelijk als voordeel dat door ons jarenlange ervaring op alle gebieden van fraude en diefstal door klanten en/of personeel, u van completere informatie kunnen voorzien. Zo letten wij natuurlijk ook op de klantvriendelijk, winkelbeleving en dergelijke zoals andere mystery guest bedrijven dit doen, maar wij doen meer. Zo kunnen wij eventuele vermoedens van fraude voor u vaststellen en controleren of het plegen van diefstal niet wel heel makkelijk wordt gemaakt door het personeel, de winkelinrichting of andere oorzaak.
Rapportage door onze mystery shoppers
Al onze mystery shoppers hebben beschikking tot de laatste techniek op het gebied van verborgen camera apparatuur via ons zusterbedrijf Sitcon BV. Zo worden al onze rapportages voorzien van een volledige bijlage met audio en video opnames naast de door ons uitgeschreven bevindingen. De door ons opgestelde rapportages zijn eventueel te gebruiken in een rechtszaak mocht er sprake zijn van aangetoonde fraude.